VÝUKA KLAVÍRU

Při výuce klavíru je mým cílem, abyste cítili radost z vyjádření sebe sama prostřednictvím hudby a prožívali se jiným způsobem než doposud.

Vycházím přitom ze svých dlouholetých pedagogických a koučovacích zkušeností. Mám dar vidět v lidech jejich potenciál a podporuji je v jeho naplnění.

Ke každému žákovi přistupuji individuálně a respektuji jeho tempo učit se novým věcem. Při hodinách vytvářím prostředí důvěry, ve kterém vás nikdo nebude hodnotit. V tomto bezpečném prostoru můžete zkoušet, objevovat, učit se a hrát (si).

JAK VÝUKA PROBÍHÁ

Děti

(5 až 10 let)

Cílem výuky pro začátečníky je nadchnout děti pro hudbu a hru na klavír. V rozpětí jednoho školního roku se v radosti a lehkosti naučí základy hudební teorie, prohloubí cit pro rytmus a zahrají si oblíbené skladby.

 

Cena lekce
(15 lekcí/pololetí, platba probíhá předem)
30 min / 600 Kč
40 min / 800 Kč

V ceně je výuka, domácí příprava, pronájem a tisk materiálů.

Dospělí

(a děti od 11 let)

Cílem ročního kurzu je, abyste si dokázali zahrát jednoduché skladby, které máte rádi, a dokázali si k nim vytvořit doprovod druhou rukou. Naučím vás, jak držet správně ruku na klavíru,  techniku a hru oběma rukama dohromady.

Výuka probíhá i online.

Cena lekce
(platí se 15 lekcí dopředu)
30 min / 600 Kč
40 min / 800 Kč

V ceně je výuka, domácí příprava, pronájem a tisk materiálů.

JAK UČÍM NA KLAVÍR ?

Na klavír hraju od svých šesti let.

Měla jsem paní učitelku, která byla velmi přísná a náročná. Znala jsem pouze dril a dřinu. Až po letech jsem dokázala propojit formu s obsahem a to celé zabalit do pohody a radosti. Forma je technika a hudební teorie.

Obsah jsem já, to co do hudby vkládám, mé emoce, nálady a vyjádření sama sebe. Postupně jsem se naučila nemít na sebe zbytečné nároky, neřešit dokonalost.

Baví mě svoboda, to, že si můžu sednout ke klavíru a hrát (si), když mám chuť. Díky cestě, kterou jsem si s klavírem prošla, přináším do hudby prožitek i cítění(Více se o mně dočtete na stránce O Aleně.) 

Hudba pomáhá vyjadřovat emoce radosti, smutku, SEBE-vyjádření, spojuje, propojuje a navazuje kontakt. Je živá a každý ji děláme po svém, proto je důležité nehodnotit, ale nechat se vést vlastním cítěním, prožitkem, jedinečností…Právě tato pestrost a svobodné vyjádření sebe a svých citů mě na hudbě baví.

Stejná skladba zahraná různými lidmi může mít úplně jiný výraz…

Naučím vás formu a techniku, tedy nějaké obvodové zdi, ale především vás povedu, abyste si našli vlastní obsah. Vlastní vyjádření skrze hudbu, kterou naplníte sebou. To je velmi uspokojující a naplňující pocit.

Hra na Klavír pro Děti

  • Na úvodní (seznamovací) lekci si dítě vyzkouší, jak se u klavíru cítí a zda má chuť (si) hrát.
  • Cílem výuky pro začátečníky je nadchnout děti pro hudbu a hru na klavír.
  • rozpětí jednoho školního roku se v radosti a lehkosti naučí základy hudební teorie, prohloubí cit pro rytmus a hudbu.
  • Zorientují se na klávesnici, učí se uvolnění celé paže od zad až po konečky prstů. Naučí se základní úhoz portamento.
  • V průběhu prvních hodin se věnujeme správnému stavění ruky jako základu pro dobrou techniku hry a podle připravenosti a věku žáka začínáme hrát všemi pěti prsty.
  • Postupně cvičíme hru unisono (oběma rukama totéž), hru s doprovodem a oběma rukama dohromady. Děti mají radost, že si zahrají písničky, které znají.

výukový materiál

  • Po mnoha letech svých pedagogiclých zkušeností jsem vypozorovala, co je to nejpodstatnější znát pro porozumění notového zápisu. Tuto esenci jsem rozdělila přehledně do 15. kapitol a vytvořila "Průvodce notovým zápisem", který děti pod mým vedením provede krok za krokem hudební teorií. K průvodci děti dostanou i "Pracovní sešit" pro práci doma. Vhodné od od 1. třídy. U předškolních dětií volím individuálně, zda je pro ně již tento materiál vhodný.
  • Cena: 600 Kč Průvodce notovým zápisem a 600 Kč pracovní sešit (včetně tisku a vazby).
    Průvodce je na celé studium a pracovní sešit zhruba na jeden rok.
  • Pro hlubší poznání hudební teorie je k dispozici ještě Průvodce notovým zápisem 2. díl.

KDY LEKCE PROBÍHAJÍ

  • ZAČÍNÁME od řijna 2024 (I.pol. říjen - konec ledna, II. pol. únor - červen)
  • O státních svátcích a prázdninách se lekce nekonají.

KDE LEKCE PROBÍHAJÍ
Domluva rozvrhu probíhá osobně nebo telefonicky. 

  • PONDĚLÍ odpoledne - Praha 4  - Háje
  • ÚTERÝ dopoledne - NestLingue Montessori, Šeberov - pouze pro děti z NestLingue
  • ÚTERÝ odpoledne -  Praha 4 - Háje nebo ZŠ Šeberov - v čase 14.45 - 16.45 hod.
  • STŘEDA odpoledne -  ZŠ Šeberov 

Odvolání a stornování lekcí
Kontinuita lekcí je pro učení vašeho dítěte důležitá. Přesto se někdy stane, že na lekci nemůže přijít. Pokud lekci s předstihem odvoláte (min. 24 hodin předem), nahradíme ji společně v jiný den. Pokud lekci odvoláte méně než 24 hodin před začátkem, lekce nebude nahrazena. Za pololetí mohu nahradit maximálně 2 lekce.

Moje Zkušenosti s výukou dětí

  • Jsem matka dvou dětí (syn 11 let, dcera 13 let).
  • S výukou dětí a pedagogickou činností mám dlouholeté zkušenosti. 
  • Učím děti hru na klavír, jógu a tanec.
  • Přes 8 let pracuji v jedné z nejprestižnějších montessori školek NestLingue. Zde jsem se naučila laskavému a zároveň důslednému přístupu, který dává dětem jasné hranice, bez ponižování a s respektem.
  • Níže můžete shlédnout videa mojí tvorby s dětmi ve spolupráci s NestLingue Montessori a výtvarníkem Michalem Blahovcem (video Příměstský tábor).

lekce hry na klavír

(děti z NestLingue)

Taneční vystoupení

(děti z NestLingue)

jóga pro děti

(děti z NestLingue)

Příměstský tábor

(děti z NestLingue)

lekce hry na klavír

(děti z NestLingue)

Taneční vystoupení

(děti z NestLingue)

jóga pro děti

(děti z NestLingue)

Příměstský tábor

(děti z NestLingue)

Hra na Klavír pro DOSPĚLÉ

  • Na začátku lekce se dle potřeby věnujeme uvolňování prstů, paže a ramen pomocí speciálních uvolňovacích cviků.
  • Probereme a zopakujeme teorii z minulých lekcí.
  • Postupně se zorientujete na klaviatuře, naučíte se základy hudební teorie a čtení z not.
  • Naučím vás, jak držet správně ruku na klavíru, trénujeme techniku a hru oběma rukama dohromady.
  • Cílem ročního kurzu je, abyste si dokázali zahrát jednoduché skladby, které máte rádi, a dokázali si k nim vytvořit doprovod druhou rukou.

KDY A KDE LEKCE PROBÍHAJÍ

PONDĚLÍ A ÚTERÝ ODPOLEDNE - Praha 4, Háje
(den a čas upřesníme po telefonické domluvě)

Odvolání a stornování lekcí
Pokud lekci s předstihem odvoláte (min. 24 hodin předem), nahradíme ji společně v jiný den. Pokud lekci odvoláte méně než 24 hodin před začátkem, lekce nebude nahrazena. Nahradit mohu max. dvě lekce. 10 lekcí je potřeba vybrat vždy ve skolním pololetí (září - leden, únor - červen).

ČASTé dotazy

  • Co když jsem na klavír nikdy nehrál/a a nikdy se hudbě neučil/a?
    Jste tady správně 🙂 Máte-li impulz a přání hrát, tak věřte, že nastal čas.
  • Proč mám hrát na klavír?
    Učit mozek novým věcem v dospělém věku je nejlepší duševní hygiena a prevence proti trudomyslnosti. Podpořím vás v odvaze zkoušet nové věci. Nic nového nevznikne, když pořád opakuji to staré.
  • Co když mi to nepůjde?
    Každý má své tempo a každý máme jiné schopnosti. Někdo se rychleji učí na začátku a potom má lehkou stagnaci a u někoho je to naopak. Nikdo vás nebude posuzovat ani hodnotit. Slovo „nejde“ znamená jenom to, že je ještě potřeba se tomu věnovat, než půjdeme ve výuce dál.
  • Co když mě to nebude bavit?
    I to se může stát. Mnoho lidí má v sobě malou výčitku "kdyby mě tenkrát naši dali do hudebky..." a nesou si to v sobě jako malý dluh vůči sobě nebo jako pocit z nesplněného snu. Nejlepší je vydat se na cestu, a pokud během chůze zjistím, že to není můj sen a to, co vlastně chci, tak já osobně to považuji za jedno z nejlepších zjištění, protože zjištěním, co nechci, se velmi přiblížím k objevení toho, co opravdu chci. To nejhorší, co se může stát, je, že zjistíte, že na klavír vlastně hrát nechcete.
  • Co když nebudu mít čas trénovat?
    I s tím se počítá. Kolik času budete věnovat hraní mezi hodinami je čistě na Vás, já Vás můžu pouze motivovat. Je dobré si zodpovědět: Jak často reálně mohu v týdnu cvičit na klavír? Jsem ochotná/ý tomu dát tolik času? Jsem ochotná/ý v klidu přijmout, že když nebudu cvičit vůbec, že moje pokroky budou pomalejší? Jak velké mám na sebe nároky? Je to pro mě v pořádku?