VÝUKA KLAVÍRU
Při výuce klavíru je mým cílem, abyste cítili radost z vyjádření sebe sama prostřednictvím hudby a prožívali se jiným způsobem než doposud.
Vycházím přitom ze svých dlouholetých pedagogických a koučovacích zkušeností. Mám dar vidět v lidech jejich potenciál a podporuji je v jeho naplnění.
Ke každému žákovi přistupuji individuálně a respektuji jeho tempo učit se novým věcem. Při hodinách vytvářím prostředí důvěry, ve kterém vás nikdo nebude hodnotit. V tomto bezpečném prostoru můžete zkoušet, objevovat, učit se a hrát (si).
JAK VÝUKA PROBÍHÁ
Děti
Cílem výuky pro začátečníky je nadchnout děti pro hudbu a hru na klavír. V rozpětí jednoho školního roku se v radosti a lehkosti naučí základy hudební teorie, prohloubí cit pro rytmus a hudbu.
Cena lekce
(platí se za celé pololetí)
30 min / 330 Kč = 15 lekcí / 4.950 Kč
45 min / 460 Kč = 15 lekcí / 6.900 Kč
1. pololetí (15 lekcí)
Začátek v týdnu od 5.10. 2020
2.pololetí (15 lekcí)
Začátek v týdnu od 15.2. 2021
Dospělí
Cílem ročního kurzu je, abyste si dokázali zahrát jednoduché skladby, které máte rádi, a dokázali si k nim vytvořit doprovod druhou rukou. Naučím vás, jak držet správně ruku na klavíru, techniku a hru oběma rukama dohromady.
Cena lekce
A (platba jednotlivých lekcí) = 600 Kč / lekci
B (permanentka) = 5.700 Kč / 10 lekcí (můžete uhradit po 1. lekci)
Délka lekce je 50 min.
JAK UČÍM NA KLAVÍR ?
Na klavír hraju od svých šesti let.
Měla jsem paní učitelku, která byla velmi přísná a náročná. Znala jsem pouze dril a dřinu. Až po letech jsem dokázala propojit formu s obsahem a to celé zabalit do pohody a radosti. Forma je technika a hudební teorie.
Obsah jsem já, to co do hudby vkládám, mé emoce, nálady a vyjádření sama sebe. Postupně jsem se naučila nemít na sebe zbytečné nároky, neřešit dokonalost.
Baví mě svoboda, to, že si můžu sednout ke klavíru a hrát (si), když mám chuť. Díky cestě, kterou jsem si s klavírem prošla, přináším do hudby prožitek i cítění. (Více se o mně dočtete na stránce O Aleně.)


Hudba pomáhá vyjadřovat emoce radosti, smutku, SEBE-vyjádření, spojuje, propojuje a navazuje kontakt. Je živá a každý ji děláme po svém, proto je důležité nehodnotit, ale nechat se vést vlastním cítěním, prožitkem, jedinečností…Právě tato pestrost a svobodné vyjádření sebe a svých citů mě na hudbě baví.
Stejná skladba zahraná různými lidmi může mít úplně jiný výraz…
Naučím vás formu a techniku, tedy nějaké obvodové zdi, ale především vás povedu, abyste si našli vlastní obsah. Vlastní vyjádření skrze hudbu, kterou naplníte sebou. To je velmi uspokojující a naplňující pocit.
Hra na Klavír pro Děti
- Na úvodní (seznamovací) lekci si dítě vyzkouší, jak se u klavíru cítí a zda má chuť si hrát.
- Cílem výuky pro začátečníky je nadchnout děti pro hudbu a hru na klavír.
- V rozpětí jednoho školního roku se v radosti a lehkosti naučí základy hudební teorie, prohloubí cit pro rytmus a hudbu.
- Zorientují se na klávesnici, učí se uvolnění celé paže od zad až po konečky prstů. Naučí se základní úhoz portamento.
- V druhém pololetí se věnujeme správnému stavění ruky jako základu pro dobrou techniku hry a podle připravenosti žáka začínáme hrát všemi pěti prsty.
- Postupně cvičíme hru unisono (oběma rukama totéž), hru s doprovodem a oběma rukama dohromady. Děti mají radost, že si zahrají písničky, které znají.
KDY LEKCE PROBÍHAJÍ
- ZAČÍNÁME V TÝDNU OD 5.10. 2020
- O státních svátcích a prázdninách se lekce nekonají.
KDE LEKCE PROBÍHAJÍ
Domluva rozvrhu probíhá osobně nebo telefonicky.
- PONDĚLÍ - ZŠ Šeberov, 13:00 - 16:30 hod
- ÚTERÝ - NestLingue Montessori
pouze pro děti z NestLingue, přihlásit se můžete na info-zavinac-nestlingue.cz - STŘEDA - Praha 4 Háje, 13:00 - 18:00 hod
Odvolání a stornování lekcí
Kontinuita lekcí je pro učení vašeho dítěte důležitá. Přesto se někdy stane, že na lekci nemůže přijít. Pokud lekci s předstihem odvoláte (min. 24 hodin předem), nahradíme ji společně v jiný den. Pokud lekci odvoláte méně než 24 hodin před začátkem, lekce nebude nahrazena. Za pololetí mohu nahradit max. tři lekce.
Moje Zkušenosti s výukou dětí
- Jsem matka dvou dětí (syn 7, dcera 10 let).
- S výukou dětí mám dlouholeté zkušenosti.
- Učím děti hru na klavír, jógu a tanec.
- Přes 6 let pracuji v jedné z nejprestižnějších montessori školek NestLingue. Zde jsem se naučila laskavému a zároveň důslednému přístupu, který dává dětem jasné hranice, bez ponižování a s respektem.
- Níže můžete shlédnout videa mojí tvorby s dětmi ve spolupráci s NestLingue Montessori a výtvarníkem Michalem Blahovcem (video Příměstský tábor).
Hra na Klavír pro DOSPĚLÉ
- Na začátku lekce se dle potřeby věnujeme uvolňování prstů, paže a ramen pomocí speciálních uvolňovacích cviků.
- Probereme a zopakujeme teorii z minulých lekcí.
- Postupně se zorientujete na klaviatuře, naučíte se základy hudební teorie a čtení z not.
- Naučím vás, jak držet správně ruku na klavíru, trénujeme techniku a hru oběma rukama dohromady.
- Cílem ročního kurzu je, abyste si dokázali zahrát jednoduché skladby, které máte rádi, a dokázali si k nim vytvořit doprovod druhou rukou.
KDY A KDE LEKCE PROBÍHAJÍ
- STŘEDA - Steinerova 602 (Praha 4 - Háje), 13:00 - 18:00 hod
Odvolání a stornování lekcí
A (platba za jednotlivé lekce)
Pokud na lekci nemůžete dorazit a odvoláte ji s předstihem (min. 24 hodin předem), nebudete za lekci platit. Pokud lekci odvoláte méně než 24 hodin před začátkem, poprosím vás o její uhrazení na další lekci.
B (permanentka)
Pokud lekci s předstihem odvoláte (min. 24 hodin předem), nahradíme ji společně v jiný den. Pokud lekci odvoláte méně než 24 hodin před začátkem, lekce nebude nahrazena. Nahradit mohu max. tři lekce. Permanentka je časové omezená.
ČASTé dotazy
- Co když jsem na klavír nikdy nehrál/a a nikdy se hudbě neučil/a?Jste tady správně 🙂 Máte-li impulz a přání hrát, tak věřte, že nastal čas.
- Proč mám hrát na klavír?Učit mozek novým věcem v dospělém věku je nejlepší duševní hygiena a prevence proti trudomyslnosti. Podpořím vás v odvaze zkoušet nové věci. Nic nového nevznikne, když pořád opakuji to staré.
- Co když mi to nepůjde?Každý má své tempo a každý máme jiné schopnosti. Někdo se rychleji učí na začátku a potom má lehkou stagnaci a u někoho je to naopak. Nikdo vás nebude posuzovat ani hodnotit. Slovo „nejde“ znamená jenom to, že je ještě potřeba se tomu věnovat, než půjdeme ve výuce dál.
- Co když mě to nebude bavit?I to se může stát. Mnoho lidí má v sobě malou výčitku "kdyby mě tenkrát naši dali do hudebky..." a nesou si to v sobě jako malý dluh vůči sobě nebo jako pocit z nesplněného snu. Nejlepší je vydat se na cestu, a pokud během chůze zjistím, že to není můj sen a to, co vlastně chci, tak já osobně to považuji za jedno z nejlepších zjištění, protože zjištěním, co nechci, se velmi přiblížím k objevení toho, co opravdu chci. To nejhorší, co se může stát, je, že zjistíte, že na klavír vlastně hrát nechcete.
- Co když nebudu mít čas trénovat?I s tím se počítá. Kolik času budete věnovat hraní mezi hodinami je čistě na Vás, já Vás můžu pouze motivovat. Je dobré si zodpovědět: Jak často reálně mohu v týdnu cvičit na klavír? Jsem ochotná/ý tomu dát tolik času? Jsem ochotná/ý v klidu přijmout, že když nebudu cvičit vůbec, že moje pokroky budou pomalejší? Jak velké mám na sebe nároky? Je to pro mě v pořádku?